Verdens nemmeste aftensmad – som også er sund!

Verdens hurtigste og nemmeste aftensmad – som også er sund!

I dag får du denne opskrift. Den er nem, den er sund og den smager rigtigt godt. Jeg vil vove at påstå, at du kan tilberede den på mindre end 15 minutter. Der er i øvrigt masser af fløde i den, og ja, den er stadigvæk sund!

Når du spiser fløde, fx i form af sovs, mætter det din trang til søde sager. Fløden mætter hjernen således at trangen til det usunde sukker forsvinder.

Tror du ikke på mig? Så test det da lige af engang – og fortæl mig, at det ikke virker. Jeg er nemlig fuldstændig skråsikker. Det snyder din hjerne, for din hjerne tror, den får sukker, men i virkeligheden giver du den energi, og hjernen elsker energi. Så både tænker du bedre, og du fungerer bedre. Win-win!

nemmeste aftensmad, Verdens nemmeste og hurtigste aftensmad - som også er sund, opskrift, nemmeste aftensmad, Verdens nemmeste og hurtigste aftensmad - som også er sund, opskrift, nemmeste aftensmad, Verdens nemmeste og hurtigste aftensmad - som også er sund, opskrift,

Nå, tilbage til opskriften…

Den nemmeste aftensmad til to personer

  • 2 stk. kyllingebryst á ca. 125 gram
  • 1 pose frossen grønt, fx som den på billedet herover (den er købt i Brugsen til omkring kr. 15,- for 400 gram, og den indeholder både mættende og smagsfulde grøntsager)
  • 2 dl fløde
  • 1 bouillonterning
  • salt og peber

Sådan gør du:

Steg kyllingen på begge sider, ganske kort. Den skal blot tage lidt farve og skal ikke gennemsteges. Det bliver den nemlig i ovnen.

Hæld kogende vand over bouillonterningen og opløs den godt. Du skal ikke bruge ret meget mere end 1/2 dl kogende vand.

Fordel grøntsagerne i bunden af et ildfast fad og læg kyllingestykkerne ned imellem grøntsagerne. Hæld fløde og bouillon over og drys med salt og peber.

Sæt fadet i en 200 grader varm ovn og lad det simre i 25 til 30 minutter. Hold øje med, at det ikke bliver brændt.

Er det ikke nemt?! Jeg synes, det er det nemmeste i hele verden 😀

Servér retten rygende varm og gerne med lidt rå grøntsager ved siden af. For eksempel denne broccolisalat eller måske en simpel tomatsalat til 🙂

Velbekomme!

Kærlig hilsen Katrine

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Følg mig på Facebook
Følg mig på Pinterest

En del af